Kiskereskedelem a fogyasztók közvetlen kiszolgálására létrejött kereskedelmi egységek tevékenységeinek összessége. A termékek gyártói számára jobban megéri a kiskereskedelmi csatornákra bízni az értékesítést (habár létezik személyes értékesítési mód is - demigrosz forma).
A következő kiskereskedelmi formák léteznek:
- áruház - önkiszolgáló, viszonylag nagy méret, számos termékcsoport,
 - diszkontáruház - korlátozott szolgáltatások, de alacsonyabb árak,
 - "kemény diszkontáruház" - a diszkontáruházak egy válfaja, szűk választék olcsó árak mellett,
 - csomagküldőház - minta, vagy katalógus alapján, postai úton értékesítenek,
 - üzletlánc - önkéntes társulása a kiskereskedelmi egységeknek,
 - szupermarket - széles körű élelmiszer- és háztartási áruk választékával bír, nagy mérete miatt alacsony árakat tud biztosítani,
 - hipermarket - legalább 10 000 m2-t meghaladó értékesítési térrel bíró üzletek, az élelmiszer mellett más termékcsoportokat is forgalmaznak,
 - bevásárlóközpont - óriási méretű épületkomplexum, mely a család vásárlási és szórakozási szokásait kielégíti, autóval könnyen megközelíthető,
 - szaküzletek - egy termékcsoporton belül mély termékválaszték, jól képzett eladószemélyzet,
 - diszkontszaküzletek - nagyobb méretű szaküzletek, alacsonyabb árakkal,
 - közvetlen értékesítés - az eladás értékesítőkön keresztül történik, nem bolti környezetben,
 - e-kereskedelem - interneten történő értékesítés.
 
