Kiskereskedelem a fogyasztók közvetlen kiszolgálására létrejött kereskedelmi egységek tevékenységeinek összessége. A termékek gyártói számára jobban megéri a kiskereskedelmi csatornákra bízni az értékesítést (habár létezik személyes értékesítési mód is - demigrosz forma).
A következő kiskereskedelmi formák léteznek:
- áruház - önkiszolgáló, viszonylag nagy méret, számos termékcsoport,
- diszkontáruház - korlátozott szolgáltatások, de alacsonyabb árak,
- "kemény diszkontáruház" - a diszkontáruházak egy válfaja, szűk választék olcsó árak mellett,
- csomagküldőház - minta, vagy katalógus alapján, postai úton értékesítenek,
- üzletlánc - önkéntes társulása a kiskereskedelmi egységeknek,
- szupermarket - széles körű élelmiszer- és háztartási áruk választékával bír, nagy mérete miatt alacsony árakat tud biztosítani,
- hipermarket - legalább 10 000 m2-t meghaladó értékesítési térrel bíró üzletek, az élelmiszer mellett más termékcsoportokat is forgalmaznak,
- bevásárlóközpont - óriási méretű épületkomplexum, mely a család vásárlási és szórakozási szokásait kielégíti, autóval könnyen megközelíthető,
- szaküzletek - egy termékcsoporton belül mély termékválaszték, jól képzett eladószemélyzet,
- diszkontszaküzletek - nagyobb méretű szaküzletek, alacsonyabb árakkal,
- közvetlen értékesítés - az eladás értékesítőkön keresztül történik, nem bolti környezetben,
- e-kereskedelem - interneten történő értékesítés.