A közgazdaságtanban a kínálat egy jószág, vagy javak azon mennyisége, amelyeket adott ár mellett a tulajdonos személy, vagy vállalat hajlandó eladni. A definíció feltételezi, hogy az eladásra kínált javak homogének, vagyis nincsenek minőségbeli különbségek, valamint az eladók racionális döntéshozók, tehát nyereségük maximalizálására törekszenek.
Egy személy, vagy vállalat esetében egyéni kínálatról beszélünk, melynek jele: s
Piaci kínálat alatt az adott jószág piacán jelenlevő összes kínálatot értjük, jele: S
Aggregált kínálat esetében pedig egy adott gazdaság összes szereplőjének minden jószágból vett kínálatát kell érteni. Ebben az esetben az helyett az átlagárat, vagy az árszínvonalat kell venni, míg a kínált mennyiség helyett az eladásra kínált javak összértékét. Az aggregált kínálat jele: AD
Kínálati függvény:
A kínálati függvény, vagy kínálati görbe minden lehetséges árhoz hozzárendel egy kínálati mennyiséget. A kínálati görbe jele megegyezik a kínálatéval.
A keresleti görbe alakja a verseny által vezérelt paicon növekvő meredekségű, tehát az ár növekedésével növekszik a felkínált mennyiség is (ezt a megállapítást nevezik kínálat törvényének is).
Az ár mellett azonban más is befolyásolhatja a kínált mennyiséget. A határköltség is hatással van a kínálatra, ha nő a határköltség, akkor adott árszinthez kisebb kínált mennyiség fog tartozni, ha pedig csökken a határköltség, akkor addott árhoz nagyobb mennyiség fog hozzárendelődni.