Már 1221 szócikk közül válogathatsz.

Az Ecopédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes gazdasági tudástár. Legyél Te is az Ecopédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


A közgazdaságtanban a kínálat egy jószág, vagy javak azon mennyisége, amelyeket adott ár mellett a tulajdonos személy, vagy vállalat hajlandó eladni. A definíció feltételezi, hogy az eladásra kínált javak homogének, vagyis nincsenek minőségbeli különbségek, valamint az eladók racionális döntéshozók, tehát nyereségük maximalizálására törekszenek.
Egy személy, vagy vállalat esetében egyéni kínálatról beszélünk, melynek jele: s
Piaci kínálat alatt az adott jószág piacán jelenlevő összes kínálatot értjük, jele: S
Aggregált kínálat esetében pedig egy adott gazdaság összes szereplőjének minden jószágból vett kínálatát kell érteni. Ebben az esetben az helyett az átlagárat, vagy az árszínvonalat kell venni, míg a kínált mennyiség helyett az eladásra kínált javak összértékét. Az aggregált kínálat jele: AD

Kínálati függvény:
A kínálati függvény, vagy kínálati görbe minden lehetséges árhoz hozzárendel egy kínálati mennyiséget. A kínálati görbe jele megegyezik a kínálatéval.
Kínálati függvény
A keresleti görbe alakja a verseny által vezérelt paicon növekvő meredekségű, tehát az ár növekedésével növekszik a felkínált mennyiség is (ezt a megállapítást nevezik kínálat törvényének is).
Az ár mellett azonban más is befolyásolhatja a kínált mennyiséget. A határköltség is hatással van a kínálatra, ha nő a határköltség, akkor adott árszinthez kisebb kínált mennyiség fog tartozni, ha pedig csökken a határköltség, akkor addott árhoz nagyobb mennyiség fog hozzárendelődni.








Patikapédia Jógapédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Mammutmail Webfazék
egyészségügyi enciklopédia jóga gyakorlatok, tudástár internetes tudástár kerékpáros tudástár borkulturális tudástár nagy fájlok küldése online receptek