Már 1220 szócikk közül válogathatsz.

Az Ecopédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes gazdasági tudástár. Legyél Te is az Ecopédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: CRM
Verzió: 1  
Változtatta: laca-n
Változtatás dátuma: 2010-12-16 17:21:09
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

(Customer Relationship Management) - ügyfélkapcsolat-kezelés
 

Azon [vállalat]i filozófia informatikai támogatása, mely az ügyfelet állítja középpontba. 

 

Lényege, hogy egy olyan központi [ügyfélad-atbázis]t alakítanak ki, ami segít minden szempontból megismerni az ügyfelek igényeit, jellemzőit, így azok jobban kiszolgálhatók.
A rendszerben szereplő adatokat a cég különböző részlegei és dolgozói akár egyszerre érhetik el, az adatbázisban történő változtatás azonnal jelenik meg mindenhol.
A CRM rendszerek gyakran a számlázóprogramok kiegészítéseként, továbbfejlesztéseként működnek.
 

Lehetőség van a CRM rendszerek marketingcélú felhasználására is.

A speciális igények kielégítése egyre fontosabb a [versenyképesség] javítása érdekében, így egyre nagyobb az igény a [piac] egyes szegmenseinek jobb megismerésére, hatékonyabb marketing-kommunikációra.
Erre a legmegfelelőbb marketing forma a direkt-marketing, mely közvetlen kommunikációt tesz lehetővé az [ügyfél]lel, vagy lehetséges ügyféllel. A megfelelő kommunikációs csatornák kialakításának legfőbb feltétele egy olyan marketing-, vagy ügyfél-adatbázis, amely adatokat tartalmaz a piaci környezetről, a [célpiac] tagjainak különböző információitól a versenytársakról szóló információkig.
Mivel a meglévő ügyfelek megtartása nagyságrendileg kevesebb költséggel jár, mint új ügyfelek szerzése, ezért érdemes a lehető legtöbb figyelmet fordítani rájuk. A hatékony CRM rendszer az ügyfelek utógondozását is támogatja, kezeli a visszajelzéseket, hatékonyan kezeli az esetleges reklamációkat, segítve ezzel az
  • ügyfelek megtartását
  • elvesztett ügyfelek visszaszerzését
  • új ügyfelek megszerzését
  • meglévő ügyfeleknek új termékek eladását

Egy jól működő CRM rendszer fő moduljai:

  • Ügyféladat-nyilvántartás - a többi funkció ezen az adatbázison alapul
  • Értékesítési projektek - rögzíti azt a folyamatot, míg az Ügyfél eljut az érdeklődéstől a megrendeléséig
  • Megrendelések - ebből láthatjuk, hogy ügyfeleink mire és mennyit költöttek nálunk
  • Kampánymenedzsment - segítségével pontosan meg lehet határozni egy direkt marketing kampány célcsoportját
  • Ügyfélelégedettség-mérés - az ügyfélmegtartás és a lemorzsolódás csökkentése érdekében fontos ismernünk, hogy ügyfeleink mennyire elégedettek termékünkkel és szolgáltatásunkkal. Ebből tudhatjuk, hogy kell-e változtatnunk, és ha kell, akkor min, mit, hogy sikeresebbek legyünk.









Patikapédia Jógapédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Mammutmail Webfazék
egyészségügyi enciklopédia jóga gyakorlatok, tudástár internetes tudástár kerékpáros tudástár borkulturális tudástár nagy fájlok küldése online receptek